מערכת תרגול מצבי קיצון כדי למנוע תאונות דרכים
אתר קול חי No Comments on מערכת תרגול מצבי קיצון כדי למנוע תאונות דרכיםהתכניות האחרונות
- מאי 2024
- אפריל 2024
- מרץ 2024
- פברואר 2024
- ינואר 2024
- דצמבר 2023
- נובמבר 2023
- אוקטובר 2023
- ספטמבר 2023
- אוגוסט 2023
- יולי 2023
- יוני 2023
- מאי 2023
- אפריל 2023
- מרץ 2023
- פברואר 2023
- ינואר 2023
- דצמבר 2022
- נובמבר 2022
- אוקטובר 2022
- ספטמבר 2022
- אוגוסט 2022
- יולי 2022
- יוני 2022
- מאי 2022
- אפריל 2022
- מרץ 2022
- פברואר 2022
- ינואר 2022
- דצמבר 2021
- נובמבר 2021
- אוקטובר 2021
- ספטמבר 2021
- אוגוסט 2021
- יולי 2021
- יוני 2021
- מאי 2021
- אפריל 2021
- מרץ 2021
- פברואר 2021
- ינואר 2021
- דצמבר 2020
- נובמבר 2020
- אוקטובר 2020
- ספטמבר 2020
- אוגוסט 2020
- יולי 2020
- יוני 2020
- מאי 2020
- אפריל 2020
- מרץ 2020
- פברואר 2020
- ינואר 2020
- דצמבר 2019
- נובמבר 2019
- אוקטובר 2019
- ספטמבר 2019
- אוגוסט 2019
- יולי 2019
- יוני 2019
- מאי 2019
- אפריל 2019
- מרץ 2019
- פברואר 2019
- ינואר 2019
- דצמבר 2018
- נובמבר 2018
- אוקטובר 2018
- ספטמבר 2018
- אוגוסט 2018
- יולי 2018
- יוני 2018
- מאי 2018
- אפריל 2018
- מרץ 2018
- פברואר 2018
- ינואר 2018
- דצמבר 2017
- נובמבר 2017
- אוקטובר 2017
- ספטמבר 2017
- אוגוסט 2017
- יולי 2017
- יוני 2017
- מאי 2017
- אפריל 2017
- מרץ 2017
- פברואר 2017
- ינואר 2017
- דצמבר 2016
- נובמבר 2016
- אוקטובר 2016
- ספטמבר 2016
- אוגוסט 2016
- יולי 2016
- יוני 2016
- מאי 2016
- אפריל 2016
- מרץ 2016
- פברואר 2016
- ינואר 2016
- דצמבר 2015
- נובמבר 2015
- אוקטובר 2015
- ספטמבר 2015
- אוגוסט 2015
- יולי 2015
- יוני 2015
- מאי 2015
- אפריל 2015
- מרץ 2015
- פברואר 2015
- ינואר 2015
- דצמבר 2014
- נובמבר 2014
- אוקטובר 2014
- ספטמבר 2014
- אוגוסט 2014
- יולי 2014
- יוני 2014
- מאי 2014
- אפריל 2014
- מרץ 2014
- פברואר 2014
- ינואר 2014
- דצמבר 2013
- נובמבר 2013
- אוקטובר 2013
- ספטמבר 2013
- אוגוסט 2013
- יולי 2013
- יוני 2013
- מאי 2013
- אפריל 2013
- מרץ 2013
- פברואר 2013
- ינואר 2013
- דצמבר 2012
- נובמבר 2012
- אוקטובר 2012
- ספטמבר 2012
- אוגוסט 2012
- יולי 2012
- יוני 2012
- מאי 2012
- אפריל 2012
- מרץ 2012
- פברואר 2012
- ינואר 2012
- דצמבר 2011
- נובמבר 2011
- אוקטובר 2011
- ספטמבר 2011
- ינואר 2011
ארכיון תוכניות
פוסטים אחרונים
- טראמפ מתייחס למהומות: "צריך להביס את הרדיקליים"
- דיווח: חמאס דוחה את העסקה; נמשכת הלחימה במרכז הרצועה
- הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד
- מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק
- בלעדי: הבחורים שנפצעו בפיגוע בירושלים מספרים על הנס
תגיות
לרגל שבוע הבטיחות בדרכים שצוין בשבוע האחרון, מציגים ב"מרכז האקדמי לב" פיתוח סימולטור בטכנולוגית "מציאות מדומה" להדמיית מצבי קיצון בנהיגה. בשנה האחרונה מספר תאונות הדרכים עלה בכשלושה אחוזים, וגם מספר כלי הרכב הנעים בכבישים גדל, וכך הצפיפות בכבישים הולכת ועולה. הסימולוטור מאפשר לשפר את מיומנויות הנהג, ולסייע במניעת תאונות.
הסימולטור החדש אמור להקנות חוויה ותרגול של מצבי נהיגה מורכבים: כביש משובש, תנאי מזג אוויר גרועים ועוד. המיומנות שהוא מקנה למתאמנים טובה יותר מכלי האימון הקיימים כיום. בניסוי שנערך על עשרות מתאמנים, הוכח כי קצב הלמידה של המתאמנים במתקן מהיר יותר, היקף הסטיות מהמסלול היה נמוך יותר, והתחושה של הנהיגה היא אמתית יותר. את התשתית המחקרית והיישומית מפתחים ד"ר מוטי רייף וד"ר יהודה בדיחי.
הסימולטור החדש מקנה הדמיה של תנועה בשלושת הממדים: מעלה-מטה, ימין-שמאל, קדימה-אחורה. "אתה פשוט מרגיש בכל החושים שאתה נוהג. התצוגה הווירטואלית שולטת בכל ערוצי הקלט, החושים של הראייה והשמיעה תואמים את התחושות של התנועה, כך שהאמינות של ההדמיה גבוהה מאד", מסבירים המפתחים. "תכונות אלו מאפשרות תרגול של מצבים מסוכנים ונדירים אשר אי אפשר לבצע במציאות. ולאחר האימון הנהג אמור לתפקד טוב הרבה יותר אם, חלילה, יפגוש מצבים אלה במציאות".
מלא את פרטיך
האימייל לא יוצג באתר.